Взаємодія з батьками

Взаємовідносини школи і сім’ї тісно пов’язані між собою. Як будь - яка дорога починається з перших кроків, будь - яка будівля з фундаменту,  так і становлення людини починається з сім’ї. Саме в родині з допомогою батьків дитина пізнає навколишній світ. Важливо, щоб батьки усвідомлювали свою відповідальність за виховання дітей і повсякчасно  підтверджували це на практиці.

Сухомлинський вважав, що  у сім’ї шліфуються найтонші грані людини - громадянина, людини - трудівника, людини - культурної особистості.

Із сім’ї починається суспільне виховання. Саме тут закладається коріння, з якого потім виростають гілки, і квіти, і плоди.

Концепція сімейного і родинного виховання також наголошує на тому, що «сучасна сім’я має стати головною ланкою у вихованні дитини, забезпечити їй належні матеріальні та педагогічні умови для фізичного, морального і духовного розвитку».

Але повноцінне родинне виховання прийде з належним оволодінням батьками сучасними психолого - педагогічними знаннями і вміннями застосовувати їх на практиці.

Є багато форм і методів педагогізації батьків, що витримали випробування часом. Це і батьківський університет, батьківські збори, різноманітні просвітницькі акції.

«Відкритий простір» є найновішою технологією для проведення продуктивних масових зустрічей. Особливість технології в тому, що учасники зустрічі формують план роботи та пропонують питання для обговорення, самі проводять робочі зустрічі й підбивають підсумки.

Кожен може бути головним режисером та провідним учасником й має можливість висловлювати думки, організовувати роботу груп чи просто спостерігати за дискусіями.

Одним із пріоритетних методів соціально - психологічної допомоги батькам і дітям є тренінги. Їх можуть проводити психологи, соціальні педагоги чи спеціально підготовлені на тренінг - семінарах педагоги. Це дає змогу батькам глибше пізнати себе, усвідомити свої дії та думки. Відбувається вивчення світу дитинства, поглиблене пізнання своєї дитини та її внутрішнього світу, віднайдення оптимальних шляхів спілкування з нею, вивчення ефективних виховних методів і прийомів залежно від віку дитини. Найчастіше під час проведення тренінгу використовується рольова гра, розгляд реальних проблемних ситуацій учасників тренінгу, аналіз власного життєвого досвіду.

У роботі з підвищення педагогічної культури батьків я, як класний керівник 5 класу, використовую такі форми та методи роботи: батьківські збори, відвідування батьків вдома, індивідуальна бесіда, інформування через щоденник учня, батьківський всеобуч.

Перші батьківські збори були проведені 1 вересня. На них батьки заповнили соціальний паспорт родини, з якого я отримала вичерпну інформацію про кожного учня та його батьків, обрали батьківський актив класу. Наступні збори я присвятила темі «Любити дитину – теж мистецтво» з метою сприяти формуванню довіри, доброзичливих відносин між батьками та дітьми, педагогами та учнями. Було звернено увагу на особливості фізіологічного розвитку підлітка, на формування його характеру, на дрібниці родинного життя, як виховати слухняність. На цих зборах переглянули презентацію на тему «Почуйте серцем голос вашої дитини», яка розкривала ставлення підлітків до повсякденних проблем, до батьків і до оточуючого світу. На цих же зборах обговорювалися з батьками різноманітні життєві ситуації, була проведена дискусія на тему «Що може вберегти дитину від небезпеки: батьківський «ковпак» чи її здатність до адаптації, уміння орієнтуватися в обставинах, що змінюються». І в кінці кінців дійшли до висновку: доброти, самостійності та справедливості дитина має навчитися протягом дитинства.

До порядку денного обов’язково вношу і такі питання: особливості викладання предметів, зміни у режимі роботи школи, успішність та поведінка учнів на уроках та в позаурочний час.

Велику роль у порозумінні школи і сім’ї відіграють анкети. Вони дають змогу виявити оцінку батьків впливу виховання і навчання в школі на життя дитини. Найпершою проводжу анонімну анкету «Які ви батьки?», результати якої відомі лише батькам. Метою цього анкетування є таке завдання: виявити позитивні і негативні моменти у родинному вихованні, з метою його поліпшення.

Намагаюсь залучати батьків до участі у позакласних та позашкільних заходах. Майже всі батьки взяли активну участь у підготовці виставки до конкурсу композицій «Ні війні!».  Запрошувала батьків і до участі у святі «Посвята в п’ятикласники». Відгукнулися не всі. Проте більша половина батьків була присутня і з задоволенням брала участь в конкурсах.

Отже, знання батьками мети, завдань, змісту виховання, ознайомлення з діяльністю школи, знайомство із позитивним досвідом виховання – все це допомагає у формуванні особистості кожної дитини.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Zauch (15.04.2016)
Переглядів: 301 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar