Відділ освіти Зачепилівської райдержадміністрації
ТТК вчителів спеціального/факультативного курсу «Православна культура Слобожанщини»
Використання ТЗН на уроках
Підготувала вчитель історії І кваліфікаційної категорії Новомажарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Устименко Ірина Сергіївна
Зачепилівка 2015
Свого часу відомий німецький державний діяч, політик Отто фон Бісмарк відзначав, що для побудови держави найважливіше значення мають не сила зброї та військо, а шкільний учитель. «Залізний канцлер» мав на увазі, що для об’єднання країни чи то успішного розвитку, спочатку треба створити високу загальнонаціональну культуру на основі спільного сприйняття минулого, а вже потім творити спільну державу. Учитель кожного уроку долучається до творення загальнонаціональної культури, тим самим розбудовує українську державність. Але час не стоїть на місці, уроки минулого із різними акцентами з’являються у сьогоденні. Які ж виклики виникають перед сучасним учителем і як їх можна вирішити? Головний виклик, який сьогодні стоїть перед нами – впровадження в систему освіти Харківщини нового пілотного проету спеціального/факультативного курсу «Православна культура Слобожанщини», а саме зробити вивчення цього предмету цікавим і захоплюючим для учнів. Максимально реалізувати цей виклик допомагають технічні засоби навчання – презентації та відеоматеріали. На своїх уроках я намагаюся постійно використовувати ТЗН. Адже найкраще запам’ятовується те, що не тільки чуєш, а й бачиш. Невеликі відео фрагменти, скачані з мережі Інтернет, я використовую в усіх класах. Так у 5 класі вивчення предмету починається з теми «Зародження християнства». Допомогою у викладенні цієї теми мені дав ось такий відео урок. (Демонстрація) Дивлячись цей урок з учнями, я постійно роблю паузи у перегляді, щоб записати до зошита важливі дані, обговорити почуте і побачене, звернути увагу на додаткову інформацію взяту із Біблійних оповідей про Христа і поширення християнства. Під час вивчення теми «Православні цінності в історії Слобожанщини. Віра. Надія. Любов» на етапі мотивації ми переглядаємо відео фрагмент про трьох сестер, аналізуємо їх внесок у розвиток християнства, поєднуючи їх імена з основними християнськими цінностями. Встановлюємо важливість цих цінностей для повсякденного життя. Вивчаючи тему «Православна храмова архітектура» у 6 класі, ми переглядаємо відео фрагменти під назвою «Благовіщенський кафедральний собор у Харкові» та «Софія Київська», які наочно відобразять архітектурний стиль та внутрішнє убранство храму. У 8 класі переглядаємо та аналізуємо відео фрагменти, у яких розповідається про видатних людей Харківщини – Христину Алчевську, Клавдію Шульженко, Григорія Квітку-Основяненка. Переглянувши короткі відео фрагменти, учні дають власну характеристику видатній людині та її діяльності, встановлюють причину, через яку ми й сьогодні з пошаною згадуємо їх. Використання таких фрагментів сприяє кращому запам’ятовуванню вивченого матеріалу учнями. | |
Переглядів: 242 | |
Всього коментарів: 0 | |