Тема. "З Україною в серці"
Мета:
поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.
Обладнання:
стрічечки жовто-блакитні, ватман - посередині зображена Україна, відео пісні, вислови про Україну, стікери з квіточками жовто-блакитними, сонечко з променями (вправа «Очікування»), державні символи України, фото видатних особистостей, мікрофон, пазли з написами прислів’їв, сердечка з паперу або кульки у вигляді сердечок.
Форма проведення:
урок-тренінг.
Хід уроку
І. (Відео «Це моя Україна» з декламуванням вірша В. Сосюри Любіть Україну)
Любіть Україну
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.
Між братніх народів, мов садом рясним,
сіяє вона над віками…
Любіть Україну всім серцем своїм
і всі ми своїми ділами.
Для нас вона в світі єдина, одна
в просторів солодкому чарі…
Вона у зірках, і у вербах вона,
і в кожному серця ударі,
у квітці, в пташині, в електровогнях,
у пісні у кожній, у думі,
в дитячий усмішці, в дівочих очах
і в стягів багряному шумі…
Як та купина, що горить — не згора,
живе у стежках, у дібровах,
у зойках гудків, і у хвилях Дніпра,
і в хмарах отих пурпурових,
в грому канонад, що розвіяли в прах
чужинців в зелених мундирах,
в багнетах, що в тьмі пробивали нам шлях
до весен і світлих, і щирих.
Юначе! Хай буде для неї твій сміх,
і сльози, і все до загину…
Не можна любити народів других,
коли ти не любиш Вкраїну!..
Дівчино! Як небо її голубе,
люби її кожну хвилину.
Коханий любить не захоче тебе,
коли ти не любиш Вкраїну…
Любіть у труді, у коханні, у бою,
як пісню, що лине зорею…
Всім серцем любіть Україну свою —
і вічні ми будемо з нею!
Володимир Сосюра
ІІ. Вправа «Знайомство»
(На плакаті намальована Україна . Поряд діти прикріплюють стікери з надписами)
- Діти, з чого для вас починається Україна?
(Для мене Україна – це …. )
ІІІ. Вправа «Очікування»
Золотавий вечір впав на тихі верби,
Солов’їна пісня ллється вдалині,
І мрійлива річка між гаями в’ється –
Все це –Україна. Все це –я і ти!
Сьогодні ми з вами будемо говорити про нашу рідну Україну, згадаємо її багатостраждальну історію,символіку, доведемо, що ми гідні громадяни своєї Батьківщини.
Якою ви очікуєте побачити Україну?
(Сонечко із промінчиками на яких пишемо очікування, прикріплюємо. У кінці сонечко має посміхнутися над Україною)
ІV. Учитель.
Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради. Довгої вікової героїчної боротьби за волю.
Сторінка історії України.
1. Існування могутньої Київської держави Володимира Великого, Ярослава Мудрого.
2. Перша християнська республіка в Європі – Запорізька Січ на острові Хортиця.
3. Започаткування власної державності в Українській Народній Республіці.
4. 1991 рік проголошення незалежності України.
5. 2004 рік прояв громадської активності під час Помаранчевої революції.
6. 2014 рік – Революція Гідності, що призвела до політичних та суспільних змін в Україні, подвигу українських військових та добровольців у боротьбі з російськими бойовиками, які тероризують східну Україну.
Наші серця навіки з героями Небесної сотні, воїнами у боротьбі за свободу та єдність України.
Хвилина мовчання
Кожна держава має свою символіку державну і народну. На кожній рідній Землі проживають визначні постаті свого народу.
V.Робота в групах
(об’єднання в групи за кольором синій і жовтий )
(Відео пісня А. Матвійчука «Я люблю Україну свою»)
І група.
Перед вами лежать державні і народні символи України. Розкажіть, що ви знаєте про їх історію, значення. Що ж вони символізують?
ІІ група
Перед вами фото видатних особистостей України. Пригадайте, який внесок зробили вони у розвиток України.
Учитель. Кожен народ увіковічує свою батьківщину у піснях, прислів’ях. Давайте і ми пригадаєм народні прислів’я про Україну.
VI. Руханка «Знайди пару»
Знайти продовження народним прислів’я про Україну. Кожен отримує частинку прислів’я.
Учитель. Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.
VII. Вправа «Мікрофон»
Учні формулюють відповідь на запитання
«Якби я був президентом України я б… »
Учитель. Правильно, діти, ви повинні настійливо йти до своєї мети і пам’ятати, що один в полі не воїн. Ми маємо бути єдині, спільно приносити нашій державі користь. Сьогодні держава дбає про вас, як рідна мати про свою дитину, а ви повинні дбати про неї, щоб вона була багата і щаслива. Ви маєте будувати своє майбутнє. І тільки спільними зусиллями ми досягнемо того, що очікуємо для України. Тільки тоді сонечко буде посміхатися і лагідними промінчиками зігріватиме Україну.
VIII. Вправа «Прощання»
«Всім серцем любіть Україну свою, - І вічні ми будемо з нею!» - писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.
Давайте і ми віддамо частинку свого серця Україні, зі словами «Я віддаю частинку свого серця Україні, тому що…»
(Роздаю кольоровий папір. З нього робимо серце і прикріплюємо до карти України.)
Відео пісня Олесі Заяць «Це моя Україна!»
|