[ Викачати з сервера (135.4 Kb) ] | 15.04.2016, 16:55 | |||||||||||||||||||||||
Тема. Православні чесноти у житті особи, людини, громадянина. Вміння прощати
Мета. Навчати дітей вмінню прощати іншим. Допомогти дітям усвідомити, що силу і здатність прощати людина черпає у Бога. Виховувати християнські якості і чесноти на прикладі біблійних персонажів, толерантність у ставленні до інших людей, здатність відгукуватися на прохання простити, любов до Бога та до ближнього. Розвивати почуття поблажливості один до одного, вміння вибачати образи і помилки.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку І. Організаційний етап. 1. Вітання. Налагодження контакту з дітьми. У цей гарний день усім присутнім: «Добрий день!» - Діти, ми з вами вітаємося на уроці незвичайно, зовсім не так, як ви вітаєтеся з друзями, з батьками. А як ще люди вітаються? - Кажуть: „Добрий день”, потискують руки один одному, а водії автомобілів блимають світлом чи махають рукою. Японці при зустрічі низько нахиляються один перед одним. У Таїланді не прийнято потискувати руки під час зустрічі: руки складаються “хатинкою” перед грудьми, і людина вклоняється. За часів Ісуса Христа євреї мили своїм гостям ноги, після чого гостя цілували і мастили пахучим маслом голову. Таким чином вони виявляли свою любов та гостинність. На минулому уроці ми говорили про добро. Давайте згадаємо. ІІ. Перевірка вивченого. - Що таке добро? - Яким бути легше – добрим чи злим? - А що краще для душі? - Яким буде світ, якщо в ньому не буде добрих людей? - Молодці! Ви гарно засвоїли матеріал попереднього уроку. 2. Робота в групах. - Тепер ми будемо працювати в групах. А якою ж буде тема нашого уроку, ви дізнаєтеся, коли розшифруєте лист від апостола Матвія. У вас на столах лежать конверти із завданням: зібрати розкидані слова і прочитати послання. Яка ж група зможе якнайшвидше впоратися із завданням і визначити: про що ми сьогодні будемо говорити? (Послання розрізане на слова і роздане у конвертах на кожну групу).
Діти складають послання: «Бо як людям ви простите прогріхи їхні, то простить і вам ваш Небесний отець. А коли ви не будете людям прощати, то й Отець ваш не простить вам прогріхів ваших» (Слайд 1) - Зачитайте, будь ласка, послання. Як ви розумієте ці слова? - Ви, мабуть, здогадалися, про що ми будемо говорити на уроці? - Отже, тема нашого уроку – «Вміння прощати». (Слайд 2) 3. Робота у зошиті. - Діти, саме це послання і є ключовим віршем на нашому уроці. - Відкрийте зошити і запишіть тему сьогоднішнього уроку.
ІІІ. Актуалізація знань. 1. Бесіда (про причини образ та шляхи подолання конфліктних ситуацій).
Ситуації:
ІV. Вивчення нового матеріалу. 1. Скерована розмова. - Діти, що легше: дати здачу чи пробачити кривдника? - Проте, часто-густо доводиться чути такі слова: «Я тобі ніколи цього не прощу!». - Але Біблія нас вчить: «А ви один до одного будьте ласкаві, милостиві, прощаючи один одному» (Слайд 3) - Давайте пригадаємо молитву «Отче наш». В яких рядках йдеться мова про прощення? («І прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим» (Лк. 11:4)). - Як ви розумієте ці слова? - Отже, в основі нашої здатності прощати лежить Боже прощення. 4. Гра „Склади сердечко” - Перед вами – розрізані на пазли сердечка. Завдання: скласти пазли і прочитати, що повинно бути у серці кожної людини? (віра, любов, прощення, молитва, подяка). - Що ви відчуваєте, коли вас ображають? Як же вирішувати конфлікти? Давайте заглянемо у серце людини. Що з ним діється, коли людину образили?
5. Практична робота
- Уявіть, що ця посудина – це серце людини. (На столі, на підносі, стоять три прозорі склянки. На одній з них напис – ПРОЩЕННЯ (у склянці – цукрова пудра), на іншій – ГНІВ (у склянці - сода), а на третій – наклеєне СЕРЦЕ (у склянці – вода з оцтом).) - Давайте побачимо, що відбувається з серцем людини, коли її ображають. (Беру маленьку ложечку, набираю трохи «гніву» (соди) і опускаю у склянку із серцем. Вода з оцтом починає бурлити і виливатися зі склянки, тому доречно перед практичною роботою поставити на піднос). - Воно бурлить, стривожене, наповнене образою, злістю, аж кипить і, здається, хоче вискочити із грудей. - А що може повернути спокій у серце людини? - Давайте подивимося, яким воно стане, коли ми додамо прощення (беру маленьку ложечку, занурюю у склянку «прощення», набираю цукрової пудри і опускаю у «серце». Добре помішую – вода світліє). - Ну то що, бурлить наше «СЕРЦЕ»? Ні. Воно перестає бурлити, стає спокійнішим, лагіднішим. - Отже, спокій у серце людини може повернути прощення. А що ж таке прощення? 6. Словникова робота. Прощення – здатність людини першою пробачити свого кривдника і примиритися з ним; більше не згадувати образ та завданої шкоди. (Слайд 4)
7. Робота з карточками. - У кожного з вас на партах є листочки з завданням. Дайте відповіді на запитання. Як ви думаєте, скільки разів ви б могли пробачити другові, який:
- Майже дві тисячі років тому те ж саме запитання задав Ісусу один з його учнів, якого звали Петро. Він був рибалкою. Погляньте на малюнок. (На дошці малюнок із зображенням Петра). - А тепер давайте послухаємо, що ж відповів йому Ісус Христос? Чи співпадуть ваші відповіді і Його? Перегляд відео сюжету «Навчіться прощати»(Слайд 5): «Господи, скільки разів брат мій може згрішити проти мене, а я маю прощати йому? Чи до семи раз?» Ісус промовляє до нього: «Не кажу тобі – до семи раз, але аж до семидесяти раз по семи!» . - Іншими словами: не рахуйте чужих провин, будьте милосердними і завжди вибачайте іншим. - Ісус не тільки навчав прощенню, але й прощав Сам. Коли Він страждав на хресті, замість того, щоб проклясти своїх убивців, молився: «Отче, прости їм, бо не знають, що чинять вони!» (Лк.23:34) 8. Робота з Біблією. Біблійна історія « Йосип та його брати» (Буття 37-42). (На фоні музики Massenet Meditacione) - Я розповім вам біблійну історію про Йосипа. - Авраам породив Ісаака. Ісаак став батьком двох близнят: Якова та Ісава. У Якова було 12 синів. Десятеро старших синів пасли худобу. Йосип приносив їм їжу, бо був улюбленим сином, якого батько називав: «Син моєї старості», і мав кращий одяг в знак батькової любові. Одного разу батько подарував Йосипу різнокольоровий халат. Це дуже не сподобалося братам, і вони притаїли образу на Йосипа. Якось одного разу батько відправив Йосипа провідати своїх старших братів, які в цей час пасли овець на полі. Коли Йосип прийшов до братів, вони схопили його, зірвали з нього халат і кинули в яму. У цей час повз проходили купці (торгові люди), які вели караван верблюдів у Єгипет. І брати продали Йосипа за 20 срібняків (срібних монет). Йосипові було 17 років. (Слайд 6) У Єгипті Йосипу довелося важко працювати. Але він любив Бога, не забував Його – і Господь був із Йосипом. Так сталося, що він почав прислуговувати в домі Потіфара – царедворця фараона. І через деякий час Йосип заслужив довіру. Проте одного разу на нього несправедливо зробили наклеп і посадили до в’язниці. У цей час фараону приснилися дивні сни, які дуже стривожили його. - Бог допоміг Йосипу розтлумачити ці сни: вони передвіщали 7 урожайних і 7 голодних років для Єгипту. Йосип запропонував зібрати частину врожаю в хороші роки на час голоду. І фараон, побачивши мудрість Йосипа, поставив його першою людиною в Єгипті після себе. На той час Йосипові виповнилося 30 років. Настали часи голоду, але в Єгипті був хліб, оскільки Йосип, будучи розпорядником Єгипту, потурбувався про те, аби зробити запаси. У рідній країні Йосипа також був голод. Брати Йосипа прийшли в Єгипет, щоб купити хліба. Йосип одразу ж упізнав їх, але брати його не впізнали. Він продав їм хліба, скільки вони хотіли. Йосип розпорядився залишити одного зі своїх братів під наглядом у в’язниці, а решті – сходити до своєї країни й повернутися з молодшим братом Веніамином, котрого зараз не було з ними і якого Йосип його дуже любив). Важко було братам повертатися додому, вони принесли своєму старому батьку сумну звістку. Батько не хотів відпускати Веніаміна в Єгипет, тому що не знав, що з ним там буде, але по-іншому вчинити не міг: один із братів був залишений під вартою в Єгипті. Брати повернулися в Єгипет і привели з собою Веніаміна. Правитель Єгипту, Йосип, прийняв братів дуже добре, не зробивши нікому з них ніякого зла. Брати були запрошені на обід разом із Йосипом. Коли брати виходили з Єгипту, за наказом Йосипа в мішок Веніаміна поклали срібну чашу. В погоню за братами був направлений начальник дому Йосипа. Він наздогнав братів, «виявив» чашу в мішку Веніаміна та з ганьбою повернув братів назад. Йосип запропонував їм залишити «винуватця» Веніаміна в нього, а самим повертатися додому, до батька. Брати благали Йосипа не залишати Веніаміна в Єгипті, кажучи, що молодший брат – улюблений син їхнього батька, Якова, і, якщо вони повернуться без Веніаміна, – батько помре. У цей момент Йосип уже більше не міг приховувати, що він їхній рідний брат, якого вони продали в рабство та якому Бог допоміг із раба стати правителем Єгипту, першою людиною після фараона. Зустріч була дуже радісною. Йосип вже давно простив своїх братів і був радий зустрічі та примиренню з ними. Батько Йосипа, Яків, потім також прийшов у Єгипет. Так з’єдналася сім’я Йосипа в Єгипті.
11. Цікаво знати. - Діти, можливо, ви не всі знаєте, що остання неділя перед Великоднім постом є неділею Прощення. А потім починається Великий Піст перед Великоднем. Готуючись до Великого Посту, усі християни ідуть до церкви і починають постити з великою надією на прощення Господом Богом наших гріхів. «Простіть мені», - просить священик у людей у храмі. «Простіть мені», - просять люди один в одного. У відповідь звучить: «Бог прощає і я прощаю». Так християни вчаться просити прощення і прощати першими. Тобто, навчившись прощати, ми будемо теж прощені.
– За допомогою яких слів ми можемо просити вибачення? («вибач, будь ласка», «я був неправий», «я більше так не буду», «мені дуже прикро», «я не хотів тебе образити», «вибач, я ненавмисно», «мені дуже соромно» і т.д.)
V. Закріплення знань, підсумок уроку. 1. Завдання в групах (Додаток 3). - Давайте разом з вами спробуємо виконати такі завдання: 1 група. Знайти причини образ, гніву (можливо, певні риси характеру людини). 2 група. Відшукати шляхи примирення (розв’язання конфліктної ситуації). 3 група. Скласти алгоритм прощення (що необхідно для прощення?). На виконання завдання – 2 хвилини. - Про що ми говорили сьогодні на уроці?
- Пам’ятайте, діти, головне, щоб наше прощення було щирим. Вибір за нами: бути людиною, яка любить і прощає, чи нещасною, злопам’ятною. Ми вільні у виборі власних вчинків. VІ. Момент вдячності (оцінювання учнів). - Я хочу подякувати за роботу на уроці всім, хто був активним, гарно працював на уроці (оцінюю роботу учнів та дарую наклейки). VІІ. Домашнє завдання: Пригадати свої злі вчинки і попросити пробачення за них у Бога і у тих, кого образили, простити іншим їхні погані вчинки. - Не забувайте: З будь-якої біди вийдем враз, Як Спаситель попереду нас. Він дасть сили образу простити, Щоб з людьми нам у злагоді жити. - На цьому наш урок закінчено. До побачення! | ||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 598 | Завантажень: 6 | |
Всього коментарів: 0 | |