Ми - єдина нація
14.04.2016, 13:47

Тема: Ми нація єдина, твої ми діти, Україно!

 

Мета:

  • розширити знання учнів про фрагменти з історії України;
  • донести до учнів необхідність збереження культурної спадщини Батьківщини;
  • донести важливість збереження патріотичного духу у кожного громадянина;
  • виховувати культуру взаємовідносин між людьми у щоденному житті, повагу до традицій і звичаїв;
  • сприяти розвитку пізнавального інтересу.

 

Завдання:

  • сформувати знання про історію, природні ресурси, культуру України;
  • стимулювати прагнення до глибшого і детальнішого вивчення унікальності нашої держави;
  • мотивувати  розширення кругозору, вміння чітко і лаконічно висловлювати власні думки, самостійно знаходити необхідну інформацію;
  •  виховувати вміння підтримувати колектив, прагнення до кращого у житті;
  • розвивати почуття патріотизму.

Хід уроку

І. Організаційний етап. (1 хв.)

Учні розташовуються в класі. Лунає пісня «Українці» Ірини Зіньковської.

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми
у
року. (3 хв)

Учитель. Доброго дня, любі мої!!! Дуже рада вас всіх бачити такими красивими, загорілими і повними сил! Вітаю вас зі святом Першого вересня і початком нового навчального року!

Та перш ніж розпочати наш урок, я хочу звернути вашу увагу на відео фільм (Додаток 1 –  відео «Я - Українець»)

Чи зрозуміли ви, про що ми будемо з вами сьогодні говорити? Так про нас і нашу любов до рідної Батьківщини. Сьогодні, як ніколи, це питання є досить актуальним.

 Будь-яка країна розсиплеться на попіл, якщо її громадян не об’єднує прихильність до землі, на якій вони живуть .

Що ж таке патріотизм? (відповіді дітей)

Патріоти́зм (грец. πατριώτης —співвітчизник, patrís — батьківщина, Вітчизна) — це любов та відданість Батьківщині, прагнення своїми діями служити її інтересам. Слово прийшло з грецької πατρίς, що означає земля батька, предка.

Патріотизм передбачає гордість за матеріальні і духовні досягнення свого народу, своєї Батьківщини, бажання збереження її характерних особливостей, її культурного надбання та необхідність захищати інтереси своєї громади, народу в цілому.

Історичне джерело патріотизму — це формування прив'язаності до віри в Бога в традиціях своїх предків, землі свого народження, рідної мови, народних традицій та культури.

А патріотами якої держави ми повинні бути? (Відповіді учнів) Звісно ж – України. Що ми можемо сказати про неї?

ІІІ. Основна частина

1-й уч.: Україна   — держава у Східній Європі. На заході вона межує з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією і Молдовою, на півночі — з Білоруссю, на північному сході та сході — з Росією, а на півдні омивається Чорним та Азовським морями. (слайд 2)

2-й уч.: Наша історія має давні витоки. Починається від найдавніших племен – Трипільців. Червоною ниткою вплетена в неї перща держава – Київська Русь та її наступниця Галицько-Волинська держава. (слайд 3 - 4)

3-й уч.: Великий вклад в розвиток державності зробили козаки. В найтяжчі часи для Батьківщини вони не лише стали на захист населення і кордонів, а й створили новий державний оплот – Гетьманську державу. (слайд 4)

4-й уч.: На початку ХХ ст. на захист української державності стали Січові Стрільці. Їх загони захищали Директорію та Українську Народну Республіку від більшовиків. (слайд 5)

5-й уч.: Проте, не маючи великої підтримки серед простого населення, вони зазнали поразки. Найтяжчою втратою став бій під Крутами. 300 молодих українців віддали своє життя на цій станції, захищаючи підступи до Києва. (слайд 5)

6-й уч.:  Багата наша історія на трагічні події. Три голодомори пережили наші прадідусі та прабабусі. В роки найтяжчого Голодомору 1932 – 1933 років загинуло близько 10 мільйонів укранців. (слайд 6)

Учитель: Великими були втрати українців і в роки Другої світової війни.

  • У війні загинув кожен п’ятий українець чи українка — всього близько 8 мільйонів людей.
  • Серед фронтовиків уціліло тільки 3 %  від загальної кількості.
  • На роботу до Німеччини було примусово вивезено 2 мільйони осіб, які стали остарбайтерами (працівниками зі Сходу).
  • Зруйновано близько 700 міст і понад 28 тисяч сіл. Без житла залишилося близько 10 мільйонів громадян УРСР.
  • Знищено  16,5  тисяч  промислових  підприємств,  18  тисяч лікувальних  установ,  33  тисячі  шкіл  та  інших  навчальних закладів. (слайд 7)

7-й уч.: Героїзм та мужність проявили українці борячись з наслідками аварії на ЧАЕС в 1986 році. (слайд 8)

8-й уч.: Яскравим проявом патріотизму в Україні стала Помаранчева революція 2004 року. Тоді люди масово вийшли на майдан і відстояли свою волю, не проливши жодної краплі крові. (слайд 9)

9-й уч.: Вже новою яскравою сторінкою в історії українського патріотизму стали події Революції Гідності 2014 року та наступних подій на Сході України. (слайд 10)

10-й уч.: З очей мільйонів – сльози потекли;

Серця мільйонів – болем умивались… 

Нам пам’ятати слід обличчя тих бійців,

Що билися за нас і не здавались…

Учитель: Яскравим прикладом патріотизму сповнені вчинки багатьох історичних персонажів. Серед них – Б.Хмельницький, І.Мазепа, Т.Шевченко, Л.Українка, І.Франко, українські письменники, поети та політичні діячі, що в ХХ ст. утворили спілку шістдесятників. На фото ви бачите поетесу Ліну Костенко,  письменника Стуса, політиків Чорновола та Левка Лук’яненка. (слайд 11 - 13) Всі вони наближали омріяну незалежність України. І їх зусилля не пройшли марно. Україна стала незалежною.

Незалежну Україну почали прославляти вже нові постаті, які є творцями її нової історії. Оксана Баюл стала першою українською олімпійською чемпіонкою. (слайд 14) Леонід Каденюк  - перший космонавт. (слайд 15) Руслана Лижичко – переможець пісенного «Євробачення – 2006». Після її перемоги про Україну заговорив весь світ. (слайд 16) Андрій Шевченко - у 2003 році став першим українцем, який виграв Лігу чемпіонів. Володар  «Золотого м’яча» 2004 — призу, який вручають найкращому футболісту Європи. (слайд 17)

ІV. Закріплення досягнень

Учитель: А зараз, для справжніх патріотів своєї Батьківщини вікторина «Чи знаєте Ви Україну?» Вам необхідно визначити правдивий вислів, чи ні. Якщо правдивий – оплески, якщо ні – тупіт.

1.     Одним з українських символів є булава. (+)

2.     Перший президент незалежної  України Леонід Кучма. ( Кравчук )

3.     В Україні розташований географічний центр Європи. (+)

4.     Чи правда, що Україна моє сухопутній кордон з 9 країнами світу?(сім)

5.     Чи правда, що в Україні близько 30% світових площ чорноземів. (+)

6.     Перша столиця України – Київ? (Харків)

7.     Озеро Ялпуг – найбільше в Україні? (+)

8.     Найбільше боліт на Поліссі? (+)

9.     Найглибше озеро України – Ялпуг. (Світязь)

10.                       Найвища гора України – Говерла (+)

11.                       Україна – найкраща країна (+)

V. Підсумок уроку

Учитель: Ви  –  майбутнє  України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками створимо її культуру, своїми досягненнями прославимо її. Будьмо гідними своїх предків, любімо рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережімо волю і незалежність України, поважаймо свій народ і його мелодійну мову. Адже ми просто не можемо бути байдужими до долі своєї держави. (слайд 18)

 

11-й уч.: Країна чудова – степи і Карпати,

    зелені сади біля кожної хати.

    Як символ верба і червона калина.

    Вкраїну люблю – це моя Батьківщина.

    Тут чистеє небо і сонце в зеніті,

     зерно золотаве і грона налиті.

     Тут слово правдиве і мова єдина.

     Тебе я люблю, ти моя, Україна! (слайд 19)

Пісня «Ми – нащадки козаків»

Всі разом – Україна – наш спільний дім.

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Zauch
Переглядів: 339 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar